Felhasználó: Jelszó:
KEZDŐLAP | MAGUNKRÓL | TV MŰSOR | REFERENCIÁINK | PARTNEREK | KAPCSOLAT | FILMSZEMLE
Időjárás
Időjárás előrejelzés
Magazinműsoraink
Aréna
Döntés után
KultúRandevú
Mjúzik-kell
Nap mint nap
Osztályos orvos
Szolgálnak és Szolgáltatnak
Zöldövezet
Mai műsor
05:00 Híradó, félóránként
09:00 Osztályos orvos
09:30 Zalai Krónika megyei m..
09:45 Élet Forrás egyházi ma..
10:15 Híradó
10:30 Rendőrségi hírek
11:00 Képújság
18:00 KultúRandevú
19:00 Híradó
19:15 Híradó Részletes
Események
Játszótéri Vakáció
A GébArt 2010-2013 Zalaegerszegi Nemzetközi Művésztelep kiállítása
Az Art Mozi júliusi műsora
Hírlevél
Név:
Email cím:
Vélemény
A TV menti meg a világot
Legalább is a TIME magazin friss felmérése szerint lesz meghatározó szerepű az elkövetkező évtizedben a „doboz” a világ átformálásában.

A felmérés értelmében még mindig a televízió a leghatásosabb médium, annak ellenére, hogy az internet jelentős erőkkel harcol a fogyasztókért. Az egyik magyarázat szerint a televízió az a médium, amely a legnagyobb változásokat hozta és hozza a fejlődő országok életébe. Míg 1995-ben a fejlődő világ államainak háztartásai 45 százalékában, addig 2005-ben már 60 százalékában volt televízió. A Szaharától délre fekvő afrikai országokban öt év alatt további 5 millió háztartásban jelent meg a TV. Ha a földgolyót nézzük, akkor a készülékek száma 2013-ra további 13 millióval gyarapodik – ez az összes háztartás több mint kétharmadát jelenti. Robert Jensen és Emily Oster kutatók mérései megmutatták: az indiai falvakban a televízió elterjedését követően a nők gyakrabban mentek a piacra a férjük engedélye nélkül és közülük kevesebben nyilatkoztak úgy, hogy inkább fiú gyereket szeretnének, mint lányt. A hazánkban is akkut problémaként jelentkező olvasási problémát Gujarat tartományban úgy oldották meg, hogy egy népszerű, feliratozott műsor sugároztak, amelynek hatására fél év alatt mérhetően javult a lakosság olvasási készsége. A Deloitte Média Demokrácia című friss felmérése kimutatta: a 14-69 éves indiai lakosság mindegyik korosztályában 92 százalék a televíziót tartja az első számú szórakozási forrásnak, és ebben közrejátszik az is, hogy ez a médium a legelterjedtebb.

Amerikában a helyi média vezet
A mobil készülékek szerepe egyre növekszik a hírfogyasztás tekintetében, ugyanakkor az amerikai lakosság a Pew Research felmérése szerint az amerikaiak továbbra is a helyi- és országos televíziót rangsorolják első helyre, ha a legfontosabb hírforrásokról kérdezik őket.
A televízió azért sem halott, az elemzők szerint, mert a legsikeresebb műsorok, sorozatok könnyedén körbeutazzák a világot ma is. A „hagyományos” tömegmédia továbbra is vonzó tartalmakat kínál, ez pedig biztosítja túlélését.

A televíziókészülékek vásárlására is arra utal, hogy marad az audiovizuális uralom. Világszerte 14 százalékkal növekedett az LCD televíziók eladásából származó bevétel – a növekedés tekintetében csak a netbookok szárnyalták túl a televíziót. Ami pedig a marketinget illeti: miközben a lapos televíziók ára fokozatosan csökken, a gyártók rástartoltak a 3D technológiára.

Hazai háttér

Magyarországon is folyamatosan növekszik a digitálisan televíziózók aránya. A tizennégy legnagyobb hazai műsorterjesztő hálózatában ez év áprilisában 15 ezerrel, 1,225 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből. A digitális előfizetéseken belül 435 ezerről 447 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők, valamint 776 ezerről 778 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

Itthon már egyenesen a képernyő rabjai lettünk. Míg tíz éve napi két és fél órát töltöttünk a készülék előtt, ez év áprilisában már négy és fél órát rabolt el egyéb szabadidős tevékenységünktől a tévé. Az új technológiák (digitális adás, IPTV) viszont új lehetőségeket kínálnak a tudatos tévézéshez. A visszanézhető adás vagy az időzíthető felvétel lehetővé teszi, hogy az időbeosztásunk szerint nézzük meg a műsort.

zegtv.hu
Rolex Replica
replica watches
cheap Replica Watches

Hozzászólások
A hozzászóláshoz regisztráció szükséges. Regisztráció itt.
Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás.
 
VÁLASZTÁS 2014
Nézettség 2010
Jogi nyilatkozat
Televíziónkról
 
 

8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 45-49.
Tel.: (92) 311-309, Fax: (92) 311-581
E-mail: info kukac zegtv pont hu

buy rolex replica, rolex replica